Care sunt cele mai productive ore de publicare pe rețelele sociale

Care sunt cele mai productive ore de publicare pe rețelele sociale

Care sunt cele mai productive ore de publicare pe rețelele sociale

Care sunt cele mai productive ore de publicare pe rețelele sociale?

 

Rețelele sociale sunt percepute de toate companiile, indiferent de dimensiune, ca un mediu alternativ pentru creșterea volumului de vânzări și a bazei de clienți.

Lansând o campanie social media pe Facebook, Twitter, Instagram sau Youtube, poți găsi foarte ușor potențiali clienți. Dacă știi să gestionezi corect conturile, iar postările au conținut de valoare, care este citit și apreciat de utilizatori, îți crești vizibilitatea, imaginea și autoritatea față de publicul larg, având posibilitatea de a-ți promova serviciile și produsele. Cu costuri reduse, conducându-te de anumite reguli de optimizare a contului, obții feedback instantaneu. Astfel, deseori pagina de Facebook este la fel de importantă ca și pagina principală a site-ului, devenind un instrument strategic în informarea publicului și construirea imaginii de brand.

Succesul materialului postat pe rețelele sociale, în mare măsură, depinde de timpul și ora publicării acestuia, deoarece fiecare audiență are preferințe diferite, cum ar fi programul și orele de muncă. Răspuns exact la întrebarea – „Când este mai bine de a plasa conținut și a lansa o campanie de promovare în rețele sociale?” nu există. Există însă multe resurse care te ajută la aprecierea orei corecte pentru tine și publicul tău țintă.

Am elaborat un mic ghid care te va ajuta să apreciezi orele potrivite de setare a unei campanii social media, pentru ca aceasta să -ți aducă mai multe vizualizări, click-uri, respectiv, potențiali clienți.

Twitter – este o platformă cu un flux continuu de informații, iar a alege momentul potrivit pentru o publicație aici poate părea o mare artă. Timpul de “răspândire” a unui tweet este 24 minute, de 4 ori mai mic decât în Facebook, ceea ce înseamnă că auditoriul este foarte îngust. Pentru a maximiza numărul de retweets, lansează și setează campanii la orele 17:00, 12:00 și 18:00, ultimele două ore având cele mai multe vizualizări. Cel mai bun timp pentru afaceri este de luni până vineri, iar pentru clienți este weekend-ul.

Facebook – reprezintă un mediu excelent de comunicare și interacțiune între firme. Cele mai multe vizualizări, și anume 72 la sută, vor fi după 5 ore de la lansarea campaniei, ceea ce înseamnă că deși nu este o lungă perioadă de timp, totuși dispuneți de mai multe opțiuni decât pe Twitter. Totul depinde de platforma folosită și de modul în care audiența dumneavoastră va interacționa cu această platformă, de regiune, de tipul conținutului (divertisment sau afaceri) și de obiectivele propuse (click sau partajare). Cel mai bun timp pentru publicarea pe Facebook este miercuri, ora 15.00, orele 12.00 – 13.00 sâmbătă și duminică și orele 13.00 -16. 00 joi și vineri, conform indicatorului de clickabilitate. Vineri, nivelul de participare crește pe Facebook cu 10 %. Deoarece vineri, oamenii se simt mai fericiți, experții recomandă de a publica un conținut vesel și optimist pentru a se potrivi la starea de spirit a publicului.

Instagram a fost conceput și creat special pentru dispozitivele mobile. Faptul că astăzi oamenii folosesc Internetul mereu și pretutindeni, fac ca această rețea să fie mai productivă în afara orelor de lucru. Cel mai bun timp pentru publicarea pe Instagram este luni și joi, în orice moment, cu excepția perioadei cuprinsă între 15.00 până la 16.00. Cât despre plasarea unui video, compania de cercetare în marketing TrackMaven afirmă că timpul perfect este noaptea, în orice zi a săptămânii, de la 21.00 la 08.00.

În week-end perioada între 8.00 – 20.00, traficul este scăzut, numărul de accesări mai mic, de unde reiese că nu sunt cele mai rentabile ore pentru postări, în orice rețea de socializare.

Companiile mici apreciază mai mult impactul în creșterea vânzărilor, observând că rețelele sociale sunt mai eficiente decât alte canale tradiționale de marketing, ca publicitatea la radio și TV, anunțuri în ziare etc. Chiar dacă aceste recomandări nu pot fi întotdeauna eficiente în toate sectoarele de afaceri, experimentează, publică diferite tipuri de conținut în diferite momente ale zilei, ca mai apoi să-ți găsești propria formulă de succes.

Facebook Comments