Gazduire site
Gazduire site

Un chatbot este un program de tip software, care poate ajuta clientii cu intrebari si raspunsuri, oferindu-le acestora ghidaj pe tot parcursul procesului de vanzare.

Spre deosebire de angajarea unui operator real pe serverul de gazduire site, aceasta alternativa prezinta costuri mai reduse si este ideala pentru companiile care nu dispun de un buget substantial.

Totusi, fiecare chatbot a fost construit in mod diferit, astfel incat alegerea acestuia poate deveni o adevarata provocare. Iata 3 categorii pe care sa le iei in calcul!

Chatbot cu raspunsuri rapide

Acest tip functioneaza pe baza de intrebari si raspunsuri prestabilite. In general, il intalnesti pe Facebook Messenger sau Whatsapp si are o structura foarte simpla.

Mai exact, vizitatorul trebuie sa aleaga intrebarea, iar apoi varianta cea mai potrivita pentru a continua. In functie de traseu, se ajunge la un call to action pe serverul de gazduire site care sa-l ajute pe acesta sa-si rezolve problemele.

De asemenea, un chatbot poate atrage vizitatorul spre un produs sau serviciu la care nu s-a gandit in mod initial. Desi robotii nu pot inlocui o persoana reala, tine cont de faptul ca majoritatea intrebarilor puse de clienti sunt repetitive.

Asadar, nu este intotdeauna obligatoriu sa dispui de suport uman pentru a putea avea un customer service eficient. In plus, un chatbot functioneaza 24/7, fiind disponibil in orice moment pentru cei care au nevoie de ajutor.

Chatbot orientat pe diverse actiuni

Chatbotii orientati pe actiuni sunt proiectati pentru a indeplini sarcini in diverse contexte. Spre exemplu, pot fi utili pentru plasarea unei comenzi, programarea unui eveniment sau solutionarea unei probleme de natura tehnica.

Se pot utiliza si pentru a completa formulare de lucru, fiind adresate intrebari pentru a indeplini sarcina utilizatorului in locul sau.

Un astfel de chatbot construieste rapoarte in timp real pentru a livra informatia potrivita pe serverul de gazduire site, trimite notificari si solicita raspuns in mod proactiv pentru a finaliza diverse procese de business.

Un alt lucru pe care-l poate face este sa redirectioneze utilizatorul spre un agent uman, in situatia in care considera ca acesta nu poate fi ajutat.

Chatbot de tip NLP

Acesti chatboti pot face parte din oricare dintre primele doua categorii, avand la baza inteligenta artificiala. Datorita acestui fapt, nu este intotdeauna necesar sa existe intrebari prestabilite. In schimb, raspunsurile sunt oferite in functie de cuvinte cheie, iar clientii vor simti ca au parte de mai multa intelegere.

Pe langa asta, un chatbot de tip NLP pe serverul de gazduire site poate deveni foarte specific, in functie de industria pentru care a fost construit. Acesta poate inclusiv sa comunice in limbi diferite, in situatia in care ai clienti internationali. O alta functie utila este cea de integrare cu canalele de social media.

Unii chatboti actioneaza inclusiv in functie de paginile de destinatie. Astfel, pot anticipa intentiile vizitatorilor si ii vor ajuta atunci cand nu stiu ce sa faca mai departe. Acest mod de abordare este foarte eficient si din perspectiva de marketing, deoarece fiecarei persoane i se livreaza informatii asupra carora exista interes.

Cat de util este un chatbot pe serverul de gazduire site ?

Chatbotii au ca scop inlocuirea sarcinilor obositoare si repetitive ale agentilor umani. Acestia nu doar ca raspund la cele mai frecvente intrebari, ci reprezinta o solutie eficienta pentru reducerea costurilor si cresterea numarului de vanzari.

Articolul precedentMasini de exceptie : Toyota Land Cruiser
Articolul următorCe sunt jocurile tip RPG si care sunt cele mai apreciate jocuri fantasy pentru telefonul mobil