Beneficiile unei certificari ISO: de ce ar trebui sa o obtina compania dvs.

Beneficiile unei certificari ISO: de ce ar trebui sa o obtina compania dvs.

Beneficiile unei certificari ISO: de ce ar trebui sa o obtina compania dvs.

Odata cu implementarea unui standard ISO, organizatia demonstreaza angajatilor sai, furnizorilor sai, clientilor sai, ca se gandeste la viitor. Arata ca opiniile sale il intereseaza. Acesta este unul dintre beneficiile unei certificari ISO, dar nu este singurul.

Beneficiile unei certificari ISO sunt evidente mai ales in afara organizatiei. Este foarte probabil ca alte organizatii, grupuri de persoane sau entitati guvernamentale sa prefere sa stabileasca contacte sau sa intreprinda proiecte comune cu o organizatie certificata.

Ei inteleg ca, intr-o astfel de companie, profesionistii se simt motivati sa lucreze mai bine, se gandesc la revizuirea conceptelor, schimbarile sunt sugerate pentru imbunatatire in fiecare zi.

Care sunt beneficiile unei certificari ISO?

Un alt beneficiu al certificarii ISO, inainte de a se angaja pe lista noastra oficiala, este ca angajatul intelege mai bine procesele interne ale locului in care lucreaza. Astfel, el intelege ca este o parte importanta a ceva mai mare si ca constituie o piesa fundamentala pentru succesul sau esecul obiectivelor organizatiei.

Acum, expunem principalele beneficii ale unei certificari ISO:

Satisfactia clientilor ca obiectiv principal al strategiei de afaceri

Acesta este unul dintre principalele beneficii ale unei certificari ISO. Organizatia inceteaza sa se mai concentreze pe produs/serviciu si o orienteaza catre client. Pentru a actiona corect, este necesar sa-l cunoastem profund, sa stim ce il motiveaza, care sunt asteptarile sale, stilul sau de viata, comportamentul sau, opiniile sale…

Cu aceste informatii, reusim sa ne intelegem clientul si sa incercam sa obtinem satisfactia acestuia. Printr-o certificare ISO, vom putea monitoriza elemente de baza necesare pentru a crea valoare in clientul nostru: calitate, relatie, performanta, pret, beneficii.

Imbunatatirea imaginii brandului si cucerirea de noi afaceri pe piete noi

O certificare ISO imbunatateste imaginea marcii. Aceasta imbunatatire se reflecta in gestionarea calitatii, a mediului, a securitatii informatiilor sau a securitatii si sanatatii la locul de munca, printre altele. Acesta arata ca organizatiei ii pasa de modul in care este perceputa de clientii sai, de furnizorii sai si de comunitatea in care se afla.

O certificare ISO arata ca organizatia care o expune este deschisa la noi oportunitati si aliante. Asta inseamna sa joci pe acelasi teren cu marii jucatori, unde ai nevoie de certificare ISO pentru a participa.

Economisiti resurse si investiti in dezvoltare

Pe termen scurt, beneficiile unei certificari ISO se traduc in imbunatatiri ale proceselor interne ale organizatiei. Acest lucru reduce operatiunile de reprelucrare si de deseuri, precum si cresterea calitatii si conformitatii produselor.

Economiile generate fac posibila investirea in dezvoltarea de produse noi si mai bune, in formarea personalului, in reforme si actualizari ale instalatiilor si echipamentelor sau in achizitionarea de noi tehnologii.

Pe termen lung, este logic sa existe o crestere a cifrei de afaceri a organizatiei, deoarece clientii devin fideli, iar credibilitatea produselor sau serviciilor furnizate determina sosirea unor noi parteneri de afaceri.

Un pas definitiv catre certificarea ISO cu oferta de formare a Scolii Europene de Excelenta

Instruirea este un factor cheie in obtinerea unei certificari ISO. Scoala Europeana de Excelenta are un portofoliu larg si complet de programe, diplome si ateliere de lucru, in domenii precum managementul calitatii, mediul, sanatatea si siguranta la locul de munca, securitatea informatiilor, riscurile, strategia si proiectele.

Datorita acestor programe la nivel inalt, mii de studenti sunt instruiti in fiecare an. Astfel, ei ating maximul pentru implementarea unor standarde precum ISO 9001, ISO 45001, ISO 14001, ISO 31000, ISO 27001, printre altele, in organizatiile lor.

In fiecare an, aproape 2.500 de elevi se inscriu in programele Scolii Europene de Excelenta, din 18 tari din intreaga lume. 70% dintre ei repeta si desfasoara alte programe de formare cu noi, oferind dovezi ale increderii generate de Scoala si a calitatii ofertei sale de formare.

Daca dumneavoastra si compania dumneavoastra doriti sa faceti un pas definitiv catre certificarea in sistemele de management ISO, inscrierea intr-unul dintre programele Scolii Europene de Excelenta este, fara indoiala, cea mai buna. Vezi aici detalii despre certificare ISO.

Care este importanta obtinerii unei certificari de calitate ISO? ​

1) Organizarea interna si asigurarea serviciului pentru clienti. ​

La nivel intern al companiei, existenta unui sistem de management al calitatii indica faptul ca instrumentele si procedurile necesare sunt stabilite pentru a garanta standardul produsului sau serviciului final, precum si un sistem de feedback si o imbunatatire continua.

2) Contracte cu firme multinationale mari. ​

Principalele companii cer un angajament fata de cea mai inalta calitate din partea furnizorilor lor. Din acest motiv, ei solicita, printre nevoile lor, ca firma sa aiba un certificat de calitate ISO 9001 sau altele specifice marfii sau serviciului pe care urmeaza sa il livreze.

3) Oferte pentru administratiile publice. ​

Administratiile publice, de stat, autonome si locale depind, de cele mai multe ori, de societati sau organisme alternative pentru furnizarea de bunuri sau prestarea de servicii.

 

Facebook Comments