Descoperiti ce este publicitatea, pentru ce este si cum influenteaza societatea
Publicitatea este instrumentul traditional de marketing direct si are ca obiective diseminarea unui produs pentru a-i stimula consumul, a transmite un mesaj pozitiv in raport cu un brand si a consolida prezenta unei companii pe piata. Interesat de publicitate pentru afacerea ta? Vezi productie publicitara.
Vrei sa stii ce este publicitatea, exemplele si comparatia dintre publicitate si marketing? Cititi acest articol complet cu ceea ce trebuie sa stiti despre subiect.
Publicitatea face parte din viata noastra. Este pe strazi, in mall-uri, in casele noastre, in ziar, in reviste, pe telefoane mobile, pe Internet. Oriunde te uiti, e acolo.
Reclamele au un rol important: servesc la promovarea produselor, serviciilor si brandurilor, cu scopul de a stimula relatiile comerciale.
Cu toate acestea, pentru asta, ne invadeaza rutina si de multe ori, nu suntem de acord cu ea. Se pare ca exista intotdeauna o reclama deranjanta, care doresc sa vanda ceva tot timpul.
De asemenea, trebuie sa fi intalnit deja reclame care te-au emotionat, te-au distrat, te-au facut sa plangi si care au reusit sa te informeze despre un nou magazin din oras sau despre o promotie de neratat.
In acest post, vom analiza totul despre publicitate, de la definitia sa la dilemele sale, pentru a intelege cum functioneaza si care este rolul sau. De asemenea, il puteti descarca in format PDF de mai jos Sa mergem?
Ce este publicitatea? Ce stim despre ea?
Publicitatea este o strategie de marketing care presupune achizitionarea unui spatiu media pentru diseminarea unui produs, serviciu sau brand, cu scopul de a ajunge la publicul tinta al companiei si de a-i incuraja sa cumpere.
Cu toate acestea, aceasta este o definitie ingusta a publicitatii, care implica mult mai mult decat achizitionarea unui produs.
Publicitatea este, de asemenea, un domeniu al cunoasterii, in cadrul comunicarii sociale, care studiaza nu numai tehnica activitatii, ci si functia acesteia in relatiile sociale si culturale.
Nu este intamplator faptul ca agentii de publicitate sunt intotdeauna constienti de tendintele culturale si comportamentale ale societatii, astfel incat anunturile sa genereze o identificare cu consumatorul, fie din culorile si referintele culturale prezente in ele.
Publicitatea poate fi, de asemenea, inteleasa ca o reflectare a societatii timpului sau, deoarece reproduce comportamentele si valorile in vigoare. In ciuda acestui fapt, multi oameni cred ca publicitatea nu reflecta societatea pur si simplu, ci stimuleaza si modeleaza comportamentele.
Care sunt cele mai importante caracteristici ale publicitatii pe care le cunoastem si le putem adopta
Sa vorbim acum putin despre trei caracteristici ale publicitatii care o fac atat de valoroasa. Limba, logistica si universalitate.
- Limba, deoarece creeaza anunturi si transmite mesaje.
- Logistica pentru ca gestioneaza distributia, media si spatiile.
- Universalitate pentru ca intotdeauna isi propune sa ajunga la toti membrii unui grup prestabilit.
Publicitate x Marketing: care sunt diferentele?
Exista o confuzie comuna intre marketing si publicitate. in cele din urma, cele doua activitati vizeaza vanzarea unui produs sau serviciu. Deci, ar fi ele acelasi lucru?
Stii ce isi doresc clientii tai? Crezi ca clientii tai au incredere in produsele tale? Cand ati vazut ultima data cand un client scria pe Twitter despre produsul sau serviciul dvs.? A fost o plangere sau un compliment?
Modul in care va comercializati afacerea determina daca intreprinderea va avea succes sau nu. Marketingul este un instrument folosit pentru a crea si mentine cererea, relevanta, reputatia, concurenta si multe altele. Fara el, afacerea dvs. se va inchide din cauza lipsei de vanzari.
Este important ca afacerea ta sa-si implice clientii. Marketingul este un instrument de mentinere a conversatiei.
Atragerea clientilor este diferita de a va impinge ofertele. Promovarea implica furnizarea clientilor dumneavoastra cu informatii relevante despre produsele dumneavoastra si despre afacerea dumneavoastra. Totul este despre crearea de continut proaspat.
Spune-le clientilor tai ceea ce nu stiu. Sa fie interesant si sa merite timpul lor. Retelele sociale sunt una dintre cele mai bune platforme prin care va puteti implica clientii. Unele organizatii folosesc videoclipuri scurte si alte trucuri pline de umor pentru a-si implica baza de clienti. Prin implicarea clientilor dvs., marketingul le ofera un sentiment de apartenenta.
Cresterea si durata de viata a afacerii tale sunt corelate pozitiv cu reputatia afacerii tale. Prin urmare, este corect sa spunem ca reputatia ta determina echitatea marcii. Majoritatea activitatilor de marketing sunt orientate spre construirea capitalului de marca al companiei.
Reputatia afacerii tale se construieste atunci cand indeplineste in mod eficient asteptarile clientilor sai. O astfel de afacere este considerata un membru responsabil al comunitatii. Clientii devin mandri ca sunt asociati cu produsele dumneavoastra.
Specialistii in marketing folosesc strategii eficiente de comunicare, branding, PR si CSR pentru a se asigura ca reputatia unei afaceri este mentinuta.
Afacerile trebuie sa construiasca o relatie de incredere si intelegere cu clientii lor. Cum stabileste marketingul aceasta relatie? Segmentele de cercetare de marketing ar trebui sa se bazeze pe date demografice, psihografice si comportamentul consumatorilor.