7 Metode de optimizare a magazinului online

7 Metode de optimizare a magazinului online

7 Metode de optimizare a magazinului online

Supravietuirea unui magazin online pe piata tine de performanta acestuia. Iar performanta este strict legata de nivelul de optimizare al magazinului

Vrei sa afli care sunt cele mai bune metode de optimizare a unui magazin online? Consulta cursul din Academia de eCommerce Gomag!

Optimizarea unui site (fie el si magazin online) este necesara pentru ca genereaza trafic. Mai mult trafic inseamna mai mult sanse de a face vanzari.

Partea buna in ceea ce priveste optimizarea unui magazin online e ca nu trebuie sa cheltui foarte multi bani. Exista practici pe care le poti implementa tu (sau cineva din echipa ta), pentru a imbunatati optimizarea magazinului tau. 

Ce trebuie sa stii e ca optimizarea este ceva ce nu trebuie ignorat. De asemenea, este nevoie de efort si resurse in aceasta directie pentru a obtine cat mai multe vanzari si o profitabilitate crescuta.

1. Alege un nume de domeniu potrivit pentru afacerea ta

Multa lume nu este constienta de importanta numelui de domeniu atunci cand vine vorba de performanta unui site. Vremurile cand “magazindepantofi.ro” (spre exemplu) era un nume de domeniu bun au trecut. 

Azi, trebuie sa fii ceva mai creativ(a) si unic(a) in alegerea numelui de domeniu. In acelasi timp, numele trebuie sa fie adecvat tipului tau de afacere si sa nu contina cuvinte greu de pronuntat/retinut. Asadar, inspira-te de la brand-ul tau sau gama de produse pe care o vei vinde.

2. Foloseste cuvinte cheie relevante

Este absolut necesar sa incluzi cuvinte cheie relevante, de impact, in continutul website-ului. Fie ca vorbim de descrieri de produse, denumire imagini, titluri de pagina, articole pe blog si altele, este important sa folosesti cuvinte cheie. 

Dar, pentru a face asta, trebuie sa cunosti care sunt cuvintele cheie potrivite. Un research in acest sens va fi de mare ajutor. Vezi ce cuvinte sunt folosite pentru a cauta produse de tipul celor pe care le vinzi, in motoarele de cautare. 

Folosirea cuvintelor cheie are ca efect atragerea audientei calificate (persoane interesate de produsele pe care le oferi) si creste sansele obtinerii unui numar maxim de vizitatori

Poti folosi Google Keyword Planner pentru a obtine informatie despre cuvinte cheie si cuvinte cu impact semnificativ in nisa ta de activitate. Tine doar minte ca nu e bine sa folosesti aceste cuvinte cheie excesiv. In caz contrar, vei fi penalizat(a) de Google. O integrare naturala este mult mai recomandata. 

3. Afiseaza produse pe prima pagina

Clientii prefera sa vada produse (o parte din ele cel putin), de indata ce acceseaza un magazin online. Acest lucru e vazut ca un factor decizional in procesul de cumparare. 

Din acest motiv, ar trebui sa afisezi produsele cele mai populare/apreciate din magazin pe prima pagina a site-ului. Performantele magazinului vor fi imbunatatite cu siguranta. 

4. Fa datele de contact vizibile si accesibile pentru utilizatori

Un alt mod prin care poti imbunatati performantele magazinului tau online este afisarea datelor de contact. Adresa sediului, un numar de telefon si o adresa de email, precum si link-uri catre profilele de social media, nu doar cresc credibilitatea brand-ului, dar pot ajunge sa genereze vanzari. 

Oamenii pot dori informatii suplimentare cu privire la produse si e bine sa aiba posibilitatea de a le solicita (poate face diferenta intre a cumpara sau nu). 

5. Incarca o harta a site-ului pentru a creste vizibilitatea in motoarele de cautare

Motoarele de cautare folosesc hartile interne ale website-urilor pentru a determina inclusiv ce continut sa includa in rezultatele pentru cautari. 

Din acest motiv, o harta a site-ului creste vizibilitatea in motoarele de cautare (Google, Yahoo etc.). Cu ajutorul hartii, paginile site-ului tau vor fi mai bine indexate, ceea ce se traduce intr-o performanta mai buna a intregului site.

6. Verifica viteza de incarcare a site-ului

Un site, indiferent de natura lui, trebuie sa se incarce rapid. In caz contrar, vei pierde nu doar vizitatori, ci si potentiali clienti. Nimeni nu mai are rabdare sa astepte minute in sir pentru ca un site sa se incarce. 

Acest lucru trebuie sa se intample in cateva secunde, pentru a nu pierde interesul vizitatorului. De asemenea, o viteza de incarcare buna va contribui la generarea unei experiente de client superioara. In acelasi timp, si Google va aprecia asta, asezand site-ul tau in pozitiile de top ale cautarilor.

7. Ofera promotii si discount-uri periodice 

Multi clienti cauta oferte speciale si promotii, pentru a economisi bani la achizitii. Poti folosi asta pentru a atrage trafic si imbunatati performantele site-ului. Periodic, poti rula campanii cu discount-uri sau oferte speciale: de Cracium, prima zi de scoala, Valentine’s Day etc. 

Acestea sunt doar cateva metode. Dar daca urmezi si un curs de optimizare a unui magazin online te va ajuta, fara indoiala, sa obtii rezultate mai bune cand vine vorba de vizibilitate, trafic si vanzari

Continua sa iti imbunatatesti strategiile si sa testezi metode, pentru a vedea care ofera rezultate mai bune. 

Facebook Comments