Tipuri de barci, cate exista, ce sunt, utilizarile lor

Tipuri de barci, cate exista, ce sunt, utilizarile lor

Exista mai multe tipuri de nave, nu numai in scopul de a fi utilizate pentru vacante pe croaziere pe mare; dar si indispensabile pentru realizarea a nenumarate activitati comerciale si militare.

Cu aceasta ocazie va invitam sa cunoasteti o mare varietate de astfel de nave minunate, care permit fiintelor umane sa se deplaseze prin oceane. Daca sunteti pasionat de barci, puteti vedea aici un curs ambarcatiuni Skipperacademy pe care il puteti urma pentru a naviga legal.

Cat de multe tipuri de barca exista?

O barca este practic un mijloc de transport care are un fund concav si multe alte elemente printre care se numara puntea sa, care poate fi realizata din lemn, metal, fibra de sticla sau orice alt element care ii permite sa ramana pe linia de plutire pe curentii corpurilor de apa, indiferent daca  sunt rauri, lacuri sau mari.

Clasificarea barcilor se bazeaza pe caracteristicile sale fizice particulare si in functie de functia pentru care barca a fost destinate.

Pe baza tipurilor de nave, lista este foarte extinsa si puteti incepe cu Bajel-ul Evului Mediu, trecand prin barca cu vele a secolului al XIII-lea, nava de soliditate sau rezistenta larga; care includ croaziere sau iahturi pentru excursii de agrement.

Dar, in acelasi mod, exista navele mari reprezentate de petroliere, vrachiere sau navele fortelor navale ale fiecarei tari. Prin urmare, vom face un tur in cadrul clasificarii generale a tipurilor de barci care exista in lume, prin punctele urmate mai jos si in acest fel putem sti cel putin cateva  dintre ele,  in mod corespunzator.

Barci de agrement

Ambarcatiunile clasificate in aceasta categorie sunt reprezentate de toate cele care independent de modul in care sunt propulsate; scopul lor de baza este de a asigura circulatia fiintelor umane, fie in scopuri sportive, fie ca element de petrecere a timpului liber, care include recreerea; Este considerat ca fiind un fel de distractie sau de odihna luate de multi oameni.

Acesta este unul dintre tipurile de barci, care sunt dedicate activitatilor care ofera placere, indiferent daca sunt concepute  pentru profit sau nu; Avand in vedere faptul ca multe dintre ele sunt inchiriate pentru a fi utilizate de catre persoane, acestea pot transporta marfuri sau pasageri.

Pentru ce sunt folosite aceste tipuri de barci

Barcile care se considera in categoriile de recreere, le includ pe cele care sunt dedicate realizarii timpului de distantare si petrecere a timpului liber, de catre oameni, prin care se misca pe suprafata apei, cu scopul exclusiv de distractie.

Dar sunt, de asemenea, incluse in aceste categorii, barci utilizate in scopuri sportive, pentru realizarea de concursuri de navigatie, curse, de exemplu, sau pur si simplu in turnee de pescuit.

Ceea ce ar trebui sa fie clar este ca, in general, nu ar trebui sa transporte mai mult de douasprezece persoane la bord: acest tip de barca vine cu o lungime care are de la prova la pupa de la 2,5 la 24 de metri si indiferent de modul in care ajunge propulsia lor,  intotdeauna au un scop recreativ sau sportiv.

Influente pe care navigatia le-a avut de-a lungul timpului

Navele cu panze cu coca de fier au reprezentat evolutia finala a navelor cu panze la sfarsitul Epocii Velelor. Au fost construite pentru a transporta marfuri in vrac pe distante lungi in secolul al XIX-lea si inceputul secolului XX.

Erau cele mai mari nave comerciale cu vele, cu trei pana la cinci catarge si vele patrate, precum si alte planuri de vele . Ei transportau marfuri in vrac intre continente. Navele cu coca de fier au fost construite in principal din anii 1870 pana in 1900, cand navele cu aburiau inceput sa-i depaseasca din punct de vedere economic datorita capacitatii lor de a tine un program indiferent de vant. Corpurile de otel au inlocuit si corpurile de fier cam in acelasi timp. Chiar si in secolul al XX-lea, navele cu panze isi puteau rezista in calatoriile transoceanice, cum ar fi Australia pana in Europa, deoarece nu aveau nevoie de bunkeraj pentru carbune sau apa dulce pentru abur si erau mai rapide decat primele nave cu aburi, care de obicei abia puteau face 8. noduri (15 km/h).  In cele din urma, independenta navelor cu aburi fata de vant si capacitatea lor de a lua rute mai scurte, trecand prin Canalele Suez si Panama , au facut ca navele cu vele sa fie neeconomice.

Pana la adoptarea generala a navelor construite in carvel care se bazau pe o structura interna a scheletului pentru a suporta greutatea navei si pentru ca porturile de arme sa fie taiate in lateral, navele cu panze erau doar vehicule pentru a livra luptatori inamicului pentru angajare.

Pana in 1500, porturile de tunuri au permis navelor cu panze sa navigheze alaturi de o nava inamica si sa traga cu o latura de mai multe tunuri. Aceasta dezvoltare a permis flotelor navale sa se aseze intr-o linie de lupta , prin care navele de razboi isi mentin locul in linie pentru a angaja inamicul pe o linie paralela sau perpendiculara.