Motive pentru ca si compania ta sa aiba o certificare ISO

Motive pentru ca si compania ta sa aiba o certificare ISO

Motive pentru ca si compania ta sa aiba o certificare ISO

Certificarea este afirmatia oficiala ca un anumit lucru, statut sau eveniment este adevarat. Ea trebuie sa fie emisa de o institutie sau de cineva care are credinta publica. Adica are credibilitate in fata societatii. Aceasta credibilitate poate fi instituita prin lege sau din acceptarea sociala. Care este primul lucru care iti vine in minte dupa ce ai citit aceasta definitie?

Sa ne  imaginam  ca ISO a fost raspunsul majoritatii. O entitate a carei credibilitate a venit din acceptarea sociala si care astazi este sinonima cu standardizarea si calitatea.” Dar de ce compania mea” trebuie sa respecte regulile definite de o entitate care nu obliga pe nimeni sa le urmeze? Este clar ca in multe sectoare libertatea nu este atat de mare. Dar, in general, se poate spune ca companiile aleg sa fie certificate ISO pentru ca inteleg ca acest lucru este benefic pentru ei.

https://www.certificareiso.ro/certificat-iso-9001/ este locul din care afla mai multe despre certificarile ISO.

Conform  standardului, exista mai mult de un milion si jumatate de companii care au o anumita certificare (doar cele mai cautate 10 certificari sunt luate in considerare aici). Doua treimi dintre ei au optat pentru ISO 9001. Care sunt motivele care justifica tot efortul de a obtine o certificare?

Mai jos sunt enumerate 8 motive pentru ca compania  sa aiba o certificare ISO:

  1. Standardizarea

Obiectivele standardizarii sunt:

  • Simplificati productia in diverse industrii;
  • Asigurarea consecventei si sigurantei produselor;
  • Promovati colaborarea si compatibilitatea la nivel mondial.

In general, companiile se confrunta cu beneficii tehnologice, economice si sociale incontestabile ca urmare a standardizarii.

  1. Indepliniti cerintele clientilor

Acesta este un motiv periculos. Multe companii doresc o certificare ISO doar pentru a satisface o cerinta a clientului. Sau clientul declara ca va face afaceri doar cu furnizori certificati. Da, este necesar sa servesti clientii in mod satisfacator, dar intr-un mod plural si continuu. Concentrandu-se numai pe acest beneficiu, si cresterea sa imediata, fara a pune intr-adevar clientul in fata poate costa mult mai mult pe termen lung.

  1. Imbunatatirea calitatii proceselor si a produselor

Adoptarea unei metode standardizabile dintr-o certificare ISO are totul de-a face cu calitatea. Chiar daca certificarea nu este ISO 9001. Deci, rezultatul unei certificari ISO este un nivel mai bun de calitate pentru intreaga organizatie, pentru fiecare proces si pentru fiecare produs.

  1. Descrie, intelege si comunica procesele companiei .

ISO  solicita sa identifici si sa descrii procesele utilizand valori de afaceri. Scopul este de a gestiona si controla mai bine procesele de afaceri. Obiectivele formeaza nucleul sistemului dvs. Valorile sunt utilizate pentru a intelege si a comunica modul in care sistemul functioneaza in raport cu obiectivele dvs. Daca faci o incercare onesta de a te conforma cerintelor de obtinere a unei certificari ISO, vei afla mai multe despre compania ta.

  1. Imbunatateste coerenta operatiunilor .

Reducerea variatiei proceselor este cea mai buna definitie a consecventei. Clientul tau este mai bine servit atunci cand oferi un produs consistent: intotdeauna cu aceleasi dimensiuni, aceeasi greutate, aceleasi tolerante, aceeasi iesire.

Sigur, ei nu accepta variatie, si nici nu ar trebui ..Si cum scazi variatia? Cresterea controlului asupra proceselor.! Controlul vine de la un obiectiv clar, colectarea de date despre proces si intelegerea modului de ajustare a procesului pentru a mentine iesirea consecventa. Cerintele ISO ajuta in toate aceste puncte.

  1. Imbunatateste eficienta, redu deseurile si economeste bani

Un sistem de management ISO nu este perfect. Dar un sistem bine executat permite companiei tale sa se apropie de clienti. Pe masura ce procesele se imbunatatesc, devin mai consecvente si obiectivele mai regulate, vei vedea rezultate tangibile. Deseurile lor in procese vor scadea.

Deseurile sunt rezultatul calitatii slabe si al ineficientei si sunt bani pierduti pentru totdeauna. Ineficienta rezulta din variatii si procese inconsecvente. Redu variatia, imbunatateste consistenta si vei avea mai putine deseuri si mai multi bani.

  1. Faciliteaza colaborarea in afaceri

Faptul ca ISO are acoperire internationala si acceptare deplina faciliteaza afacerile colaborative, cercetarea si dezvoltarea de noi produse. Standardizarea permite companiei  tale sa faca afaceri internationale cu certitudinea compatibilitatii si invariabilitatii unui produs sau a unei intrari care urmeaza sa fie utilizate in procesul tau.

  1. Obtine recunoasterea internationala

Am vorbit deja despre credibilitatea ISO ..Iar acest factor nu poate fi ignorat. Obtinerea unei certificari ISO va plasa compania intr-un grup foarte select. Stim cu totii ca imaginea pe care o transmite organizatia este un factor foarte important intr-un proces de afaceri.

Desemnarea unei persoane responsabile de sistemul calitatii

In functie de volumul sarcinilor care trebuie indeplinite, va fi convenabil sa numiti o singura persoana responsabila sau o echipa care sa lucreze la aceasta. Cu toate acestea, exista o serie de functii minime pe care managerul trebuie sa le indeplineasca:

  • Analiza situatiei actuale
  • Evalueaza si analizeaza toate cerintele de capacitate necesare pentru implementarea si gestionarea ulterioara a sistemului.

Facebook Comments