Cele 8 avantaje ale unui magazin online

Cele 8 avantaje ale unui magazin online

Cele 8 avantaje ale unui magazin online

Avantajele unui magazin online sunt numeroase atat pentru consumatori, cat si pentru vanzatori. Acesta este motivul pentru care numarul antreprenorilor care decid sa se bazeze pe internet pentru a-si vinde produsele si serviciile este in continua crestere.

Decizia de a deschide un magazin online alaturi de magazinul fizic sau de a porni exclusiv pe drumul vanzarilor online este o oportunitate de afaceri importanta. Prin intermediul unui site de comert electronic, companiile mici si mari pot reduce costurile de functionare, pot fideliza clientii si pot urmari cresterea cifrei de afaceri.

Cumparatorii online, inclusiv cei romani, sunt in crestere considerabila, in ciuda reticentelor initiale legate de platile online si de lipsa contactului fizic cu produsul si a contactului uman cu vanzatorul.

Datele din raportul anual realizat de We Are Social si Hootsuite arata ca au existat cresteri interesante in toate categoriile de produse de comert electronic. In plus, va trebui sa apelezi si la variante de optimizare e-commerce cu rezultate corecte si realiste.

Avantajele unui magazin online pentru cumparatori

Convenienta

Consumatorii isi pot face cumparaturile oriunde s-ar afla, din confortul PC-ului sau al smartphone-ului si pot primi produsele direct acasa.

Rapid

Cu doar cateva clicuri, acestia pot adauga articolele dorite in cosul de cumparaturi si pot efectua plata prin metoda pe care o prefera.

Economie

Cumparand de la magazinele online, puteti economisi adesea bani prin utilizarea voucherelor de reducere personalizate sau a ofertelor exclusive pentru achizitii digitale.

Informatii

Pe site-urile de comert electronic este posibil sa gasiti mai multe informatii despre produse, de asemenea, datorita comparatiei cu utilizatorii care au facut deja achizitia.

Produse

Internetul ofera posibilitatea de a gasi articole care sunt greu de gasit si disponibile in anumite zone, eliminand astfel limitele geografice.

Avantajele unui magazin online pentru vanzatori

Dar acum ajungem la partea cea mai interesanta pentru toti cei care au decis sau se gandesc sa investeasca intr-un site de comert electronic. Dupa cum bine se stie acum, potentialul oferit de web este cu adevarat important si multiplu, vanzarea online nu este imediata si nu intotdeauna usoara, dar avantajele care pot fi obtinute sunt de neratat.

  1. Reducerea costurilor

Un magazin online are cu siguranta costuri mai mici decat un magazin fizic, atat pentru faza de pornire, cat si pentru intretinerea viitoare. Un site de comert electronic permite reducerea costurilor fixe si variabile, cum ar fi: inchirierea sau cumpararea de spatii, utilitatile (electricitate, gaz, apa, wi-fi etc.), mobilierul, dotarile si personalul.

  1. Magazin mereu deschis

Un online shop este intotdeauna deschis, 7 zile pe saptamana – 24 de ore pe zi. Aceasta le permite cumparatorilor sa isi faca cumparaturile in momentul in care doresc, fara a fi nevoiti sa respecte anumite ore sau zile de inchidere. In acest fel, este imposibil sa ratati oportunitati si sanse de vanzare.

  1. Cresteti piata tinta

Poate ca unul dintre cele mai importante avantaje ale unui magazin online este capacitatea de a vinde in intreaga lume. Un magazin fizic isi reduce foarte mult aria de acoperire intr-o anumita limita geografica. Pe de alta parte, cu un site de comert electronic, puteti ajunge la oricine si in orice moment, marindu-va audienta si castigand noi cote de piata.

  1. Vizibilitate mai mare

Internetul va permite sa obtineti o mai mare vizibilitate si sa va promovati marca la un cost mai mic decat metodele traditionale. O buna vizibilitate online si o comunicare eficienta pot imbunatati imaginea companiei si, de asemenea, pot creste numarul de clienti care va viziteaza magazinul fizic (SEO local).

  1. O comunicare mai directa

Internetul permite o comunicare mai directa si mai imediata. Cu un simplu clic, puteti promova o noua oferta si puteti raspandi o campanie publicitara. In plus, vizitand site-ul de comert electronic, toti utilizatorii pot afla in timp real ultimele noutati, promotiile curente si noutatile viitoare.

  1. Colectati date despre clienti

Prin utilizarea abila a instrumentelor de analiza web, este posibil sa aveti o imagine de ansamblu completa a comportamentului utilizatorilor in magazinul dumneavoastra online. Sa stii de unde vin si ce prefera, ce articole sunt vizualizate si cumparate cel mai des, care sunt traseele lor de cumparare si multe alte informatii utile pentru profilarea publicului tau tinta si crearea unor strategii din ce in ce mai eficiente si functionale pentru obiectivele tale de afaceri.

  1. Stimularea achizitiilor repetate

Obiectivul oricarui comert electronic este de a creste rata de rascumparare, deoarece este mult mai usor sa vinzi cuiva care deja cunoaste si a incercat produsele noastre decat unui client nou. Analizand datele privind comportamentul de cumparare al fiecarui client in parte, este posibil sa se inteleaga gusturile si preferintele acestora si, astfel, sa se sugereze cele mai interesante produse pentru acestia.

  1. Imbunatatirea experientei de cumparare

Asigurarea unei bune experiente de cumparare este fundamentala pentru a creste numarul de vizite pe site-ul de comert electronic, achizitiile utilizatorilor si cifra de afaceri. Un site de comert electronic usor de navigat, intuitiv si bine organizat (categorii, subcategorii, bara de cautare, lista de dorinte, cos de cumparaturi etc.) este esential. In plus, prin trimiterea de buletine informative si reduceri personalizate, va puteti crea o clientela fidela si devotata.

Facebook Comments