Ce sunt advertorialele și cum te pot ajuta să îți promovezi afacerea

Ce sunt advertorialele și cum te pot ajuta să îți promovezi afacerea

ce sunt advertorialele

Ce sunt advertorialele și cum te pot ajuta să îți promovezi afacerea

 

Lumea afacerilor a evoluat foarte mult. Datorită ușurinței cu care avem acces la informații, a afla detalii despre promovare sau chiar despre concurenți este din ce în ce mai simplu.

Trecerea către mediul online este o necesitate pentru orice afacere care dorește să rămână pe piață. Dacă până acum ceva timp, era un lucru de preferință sau inovație, astăzi nu se mai aplică: trebuie să „exiști” și în mediul virtual.

Deși mediul virtual aduce nenumărate noi posibilități de a-ți promova afacerea, o bună parte din metodele disponibile în off-line, au fost adaptate și pentru mediul on-line.

 

Ce sunt advertorialele?

Trebuie să menționăm că termenul de „advertorial” este un cuvânt „împrumutat” din limba engleză; însă definiția și scopul său sunt aplicabile pentru orice tip de afacere.

Advertorialele au fost inițial publicate în presa tipărită (ziare și reviste). Cuvântul a luat naștere din alipirea a două cuvinte: advertisment (reclamă) și editorial (editorial). Așadar, un advertorial este un articol ce are drept scop promovarea unui produs. Termenul a început a fi folosit în a doua jumătate a anilor ‘40, când acest tip de promovare prindea avânt prin intermediul revistelor și ziarelor tipărite.

Advertorialele sunt scrise sub forma unei recenzii realiste a unui produs sau serviciu.

În ce medii se pot folosi advertorialele?

În afară de presa tipărită, un advertorial are avantajul că poate fi folosit în toate mediile. Astfel, un advertorial poate fi tipărit într-o revistă, poate fi difuzat la radio sau TV sau poate fi publicat în diferite publicații virtuale (ziare, reviste, bloguri, etc.).

Cum te ajută un advertorial?

În primul rând, un advertorial trebuie publicat de o terță persoană: revistă, blog, ziar, etc. Acest lucru conferă mai multă credibilitate textului.

O recenzie publicată de o entitate văzută drept expert în domeniul respectiv, va fi întotdeauna mai credibilă decât aceeași recenzie publicată pe website-ul propriu. De ce? Din simplul motiv că suntem conștienți de faptul că orice companie va avea doar lucruri pozitive despre produsele și serviciile sale pe website-ul propriu.

De exemplu, un posibil client va fi predispus să ia în considerare recomandarea unei reviste de modă asupra unuia dintre produsele tale, decât descrierea produsului pe care o propui tu.

Părerile clienților, a foștilor clienți sau a „experților” într-un anumit domeniu cântăresc mult mai mult în ochii posibililor clienți, decât informația pe care o oferă compania asupra propriilor produse.

De ce anume ai nevoie pentru un advertorial?

În primul rând, ai nevoie de o „autoritate” în domeniul tău de activitate. Fie că este vorba de o revistă de modă, un service auto sau un simplu ziar.

Bineînțeles că terța persoană la care vei apela trebuie să fie credibilă și eventual să dețină „antecedente” pe parte de advertoriale. Cu alte cuvinte, vei dori să colaborezi cu entități care au experiență în acest domeniu, care au mai scris advertoriale și care sunt apreciate pentru un asemenea tip de conținut.

Pentru a avea parte de o recenzie cât mai realistă, este foarte indicat să oferi produsul către testare pentru o perioadă. Poți oferi produsul gratis sau doar pentru o perioadă de testare, în funcție de înțelegerea la care se ajunge. Persoana sau persoanele care urmează să promoveze trebuie să testeze produsul sau serviciul, înainte de a scrie advertorialul, pentru a putea oferi o părere cât mai apropiată de adevăr.

Desigur, obiectivul final este ca produsul să fie pus într-o lumină favorabilă. Însă din nou, pentru credibilitate, este recomandat ca recenzia să fie cât mai naturală; acest lucru implicând și câteva dezavantaje. Dar acest lucru poate fi stabilit de sponsor.

Îți recomandăm să ceri să vezi advertorialul înainte de a fi publicat. Acest pas în plus te ajută să te asiguri că advertorialul se aliniază cu viziunea și misiunea companiei și că nu prezintă elemente care ar putea duce scopul advertorialului în extrema opusă.

Advertorialele pot fi un subiect delicat în funcție de domeniu, de persoana care dorește să sponsorizeze scrierea unui advertorial, dar și de persoana care îl scrie. Desigur, când vine vorba de companii foarte mari, implicit sume considerabile de bani, se pot lua măsuri legale precum încheierea unui contract în care sunt menționate drepturile și obligațiile fiecărei părți. Astfel ești sigur că în cazul unei neplăceri, imaginea companiei nu va fi afectată foarte mult.

Facebook Comments