Ce sunt reclamele?

Publicitatea si promotiile aduc un serviciu in atentia clientilor potentiali si actuali. Publicitatea si promotiile sunt cel mai bine realizate prin implementarea unui plan de publicitate si promotii. Obiectivele planului ar trebui sa depinda foarte mult de obiectivele si strategiile generale ale organizatiei si de rezultatele analizei de marketing, inclusiv declaratia de pozitionare.

In zilele de astazi, cele mai multe reclame apar pe telefon. Din acest motiv este mult mai bine sa va informati cu privire la reclama pe telefon si ce reprezinta aceasta. In anumite cazuri, posesorii de smarphoneuri sunt iritati de aceste reclame care apar pe diferite platforme, insa poate fi util pentru dumneavoastra sa stiti cum sa le gestionati. Totodata, reclamele de pe telefon va pot ajuta sa aflati mai multe detalii legate de anumite produse la care nu ati fi avut acces.

Planul de realizare a unei reclame include de obicei pietele tinta la care doriti sa ajungeti, ce caracteristici si beneficii doriti sa le transmiteti, cum le veti transmite acestora (aceasta se numeste adesea campanie publicitara), cine este responsabil pentru desfasurarea diferitelor activitati din plan si cati bani sunt bugetati pentru acest efort.

De altfel, reclamele sunt realizate astfel incat sa vizeze un anumit public tinta, de un anumit gen, varsta si statut social. Trebuie sa se ia in considerare si raportul pret – calitate, in egala masura cu raportul venitului mediu din tara respectiva.

Publicitatea de succes depinde foarte mult de cunoasterea metodelor si stilurilor de comunicare preferate pentru fiecare dintre pietele tinta pe care doriti sa le accesati prin intermediul anunturilor. Un plan media si un calendar pot fi foarte utile. Acestea vor specifica ce metode de publicitate sunt utilizate si cand.

Pentru fiecare produs sau serviciu, luati in considerare cu atentie:

La ce piete tinta incercati sa ajungeti cu anunturile?

Ce v-ati dori ca fiecare piata tinta sa gandeasca si sa perceapa despre produsele pe care le prezentati in reclame (acest lucru ar trebui sa fie in termeni de beneficii pentru public, nu pentru posesorul bunurilor)? Realizati ca fiecare piata tinta ar putea fi diferita.

Cum puteti face ca acea piata tinta sa gandeasca si sa perceapa ca mesajul pe care trebuie sa il transmiteti?

Ce mijloace de comunicare prefera cel mai mult piata vizata? Luati in considerare diferitele platforme pe care acestia le utilizeaza cum ar fi Facebook, Instagram, Yahoo, Google.

Ce suport este cel mai practic pentru dumneavoastra astfel incat sa il utilizati pentru a accesa piata tinta (suma cheltuita pentru publicitate se bazeaza adesea pe veniturile asteptate din produs sau serviciu, adica previziunea vanzarilor)? Utilizati canalul de social media preferat pentru a transmite mesajul (mesajele).

Cine va comunica mesajele pe cele mai potrivite suporturi catre piata tinta respectiva?

De altfel, daca incercati sa utilizati reclamele pe telefon ca si strategie de marketing, incarcati sa oferiti o analiza ampla a celor mai utilizate canale de social media, suporturi video si pachete Google. Verificati aceste aspecte si investiti o anumita suma de bani, astfel incat reclama sa poata aparea pe mai multe tipuri de platforme.